Tu știi cum este să instruiești și comanzi soldații în hashtag#război dar nu cred că știi așa de bine cum se fac hashtag#afacerile, îmi spune un client.
Da, știu cum e războiul, cred că seamănă cu gestionarea unei afaceri și folosesc principiile și căile folosite în război.
Hai să vorbim pe experiențe practice, trăite în Afganistan și văzute în afaceri, zic eu.
În Afganistan am avut INTENȚIA să controlez un spațiu din proximitatea Kandaharului și populația de acolo, concentrând efortul într-un singur loc, în jurul bazei militare.
În afacere tu INTENȚIONEZI să controlezi o piață dar în loc să concentrezi efortul pe produs ori pe client tu, de multe ori îl risipești pe ceea ce vezi și nu pe ceea ce crezi.
În război am avut o STRATEGIE în care controlul populației și al terenului se realiza prin efortul soldaților în tandem cu tehnologia iar metoda cea mai bună a fost ofensiva împotriva talibanilor combinată cu sprijinul populației autohtone.
În afaceri câteodată îți lipsește STRATEGIA iar metoda pe care tu o folosești este centrată pe profit și prea puțin pe utilizarea oportunităților, iar corelarea metodei de lucru cu ceea ce știu și pot oamenii este prea puțin dezvoltată.
În război SUCCESUL a fost dat de acțiunea oamenilor și de încrederea lor că STRATEGIA adoptată de mine a fost cea mai bună.
În afaceri, tu vezi SUCCESUL prin bani și mai puțin prin ceea ce oamenii au înțeles că devine succesul lor dacă îmbrățișează STRATEGIA.
În război toate eforturile le-am centrat pe conștientizarea OAMENILOR, pentru că dacă ei au acceptat riscurile și și-au modelat voința după INTENȚIA mea, atunci am știut că rata pierderilor umane va scădea.
În afaceri centrezi totul pe BANI, iar oamenii nu înțeleg și sunt prea puțin dispuși să iasă din zona de siguranță pentru că, o dată, nu știu ce câștiguri pot avea și apoi nici ce riscuri trebuie să asume.
În război am lucrat cu oameni SPECIALIZAȚI în informații, operații, logistică, resurse umane și am avut încredere în ei și în profesionalismul lor.
În afaceri tu acorzi prea puțină importanță SPECIALIZĂRII oamenilor și argumentul tău este fie că nu îi ai, fie că nu sunt pricepuți, deși ei sunt tocmai cei care conduc spre eficiența afacerii.
Pentru a pleca la război eu m-am și am INSTRUIT oamenii pentru acel tip de misiune, mi-am asumat responsabilitatea pentru întregul proces și, mai ales, pentru succesul lui.
Tu, atunci când proiectezi planul de afaceri, acorzi prea puțină atenție INSTRUIRII și lași totul pe seama HR deși este responsabilitatea ta de lider/manager.
În final susțin și cred că dacă OAMENII nu au încredere și nu înțeleg pe deplin INTENȚIA ta, șansele tale de succes, în afacere, sunt minime.