N-am timp de familie pentru că mă concentrez pe afacere, mi-a spus un client.
Și pentru cine faci afacerea, l-am întrebat?
Pentru bunăstarea familie și pentru viitorul copiilor.
După ce dezvolt afacerea o să am timp pentru ei, a continuat clientul.
Am discutat cu cunoștințe ori clienți despre această abordare.
Majoritatea mi-au spus că nu știu cui vor preda afacerea.
Copii lor nu vor să se implice pentru că nu vor să trăiască viața părinților.
Copii lor le reproșează că i-au interesat doar banii și nu viața copiilor lor.
Oameni buni, le spun, echilibru în toate.
Nu lăsa să treacă timpul cu gândul că vei recupera.
Familia are nevoie de toți membrii atât la efort cât mai ales la bucurii.
Bunăstarea familiei nu înseamnă doar „a avea” ci și „a fi”.
A avea timp pentru discuții despre casă, școală și vacanțe.
A avea timp pentru un prânz, o cină sau o plimbare.
A fi gata să împărtășești nevoi, necazuri și bucurii.
A fi gata să dai din energia ta și să primești din energia lor.
Măi oameni buni, le spun, nu eram ceea ce sunt dacă nu era familia.
Soția m-a ajutat, în etape de timp, și mi-a preluat din sarcini.
Soția mi-a cerut, în intervale de timp, să fiu prezent mai mult acasă decât la muncă.
Feciorul meu mi-a spus când să fiu lângă el și când să-mi văd de ale mele.
Afacerea este o oportunitate dar familia este o prioritate.
Fiecare membru poate cere și este bine să i se ofere timp, spațiu și sprijin.
Fiecare prioritate trebuie gândită, explicată și asumată de către toți membrii.
Prioritățile în afacere trebuie să fie croite în așa fel încât să lase timp și pentru familie.
PS: Majoritatea cunoștințelor și clienților mei sunt din generația anilor 1970 și sunt marcați de ideea de „a avea”.
Majoritatea copiilor lor sunt din generația anilor 2000 și sunt marcați de ideea de „a fi”.
PPS: Este mai ușor să se schimbe cel ce „are” și să meargă spre „a fi” decât pentru cel ce vrea „a fi”, în a merge spre „a avea” pentru că este o chestiune de influență socială dominantă.