Toți suntem un „CINE” care crede că cu el a început și cu el se desăvârșește lumea.
Toți ori majoritatea credem că noi am fost mai buni și am construit ceea ce cei de după noi nu știu să valorifice.
Toți suntem un „produs” al vremurilor în care ne-am educat și am trăit.
Toți ori majoritatea credem că suntem în măsură și că trebuie să-i educăm pe cei ce vin după noi, precum am fost educați noi, pentru a trăi într-o lume pe care noi o proiectăm.
CÂND s-au dobândit toate aceste „credințe”?
În lumea revoluției tehnologice, în care generația părinților mei a muncit și s-a sacrificat pentru noi și ne-au lăsat o moștenire materială.
În lumea revoluției înaltei tehnologii în care bunăstarea a fost la îndemâna majorității pentru că multe ne-au lăsat-o părinții și câte ceva am creat și noi.
În lumea revoluției sociale în care, efortul făcut de părinții noștri și munca noastră, au creat condiții bune pentru copii noștri care cred că ei nu trebuie să ne semene.
DE CE ar trebui să fie întrebarea pentru ceea ce s-a făcut dar mai ales pentru ceea ce se va face?
Părinții noștri au făcut pentru că au trăit vremuri de după război și au acceptat să fie „exploatați”.
Pentru că noi am „copiat” câteva trăsături de la părinți și ne-am „adaptat” efortul ajutați de tehnologie.
Pentru că ai noștri copiii au o „problemă” în a face efort și mai ales în a fi minim constanți și minim obedienți.
CE ar fi necesar de făcut pentru o constanță în comportamentul copiilor noștri?
Bunicii lor ar putea face apel la experiența și memoria lor pentru a le spune cum s-a ajuns de la bine/pace la rău/război.
Părinții lor le-ar putea vorbi despre ce înseamnă să fii echilibrat între a munci responsabil și a trăi decent.
Copiii noștri au nevoie să înțeleagă faptul că libertatea are și ea dezavantajele ei așa cum loialitatea le ale pe ale sale.
CUM ar trebui să procedeze noua generație pentru a fi constantă, loială și împlinită?
În primul rând să-și găsească răspuns la întrebarea: DE CE îmi place/fac ori nu îmi place/nu fac un lucru?
În al doilea rând să-și găsească răspuns la întrebarea: CE pot face/nevoie de ajutor am pentru a fi performant în ceea ce fac?
În al treilea rând să-și găsească răspuns la întrebarea: CUM pot determina/influența pe cei din jurul meu pentru ca să mă pot manifesta în întregul meu potențial?
PS: Nu este doar responsabilitatea noii generații să se implice mai responsabil în bunul mers al societății, este și răspunderea noastră.