Sunt întrebat de ce scriu despre nevoile oamenilor atât timp cât caut clienți.
Răspunsul meu este extrem de simplu: pentru că nu doar banii contează.
Scriu despre ceea ce văd, aud ori simt că se întâmplă cu mine și cu cei din jur.
Scriu cu gândul că nu sunt guru ci un om cu experiență în conducerea oamenilor.
Toți avem nevoi ori trebuințe, care odată satisfăcute sunt înlocuite cu altele.
Toți facem efort pentru a avea un loc de muncă și un acoperiș deasupra capului.
Toți dorim să avem prieteni și să aparținem unui grup.
Mulți dorim să ne auto-dezvoltăm atât de mult încât să fim utili semenilor.
Între aceste trebuințe și eforturi se includ două variabile conștientizarea și voința.
Este necesar să conștientizăm care este nevoia care are prioritate și cât este ea de valoroasă.
Este necesar să observăm dacă satisfacerea ei aduce bucurie ori reduce gradul de anxietate.
Este nevoie să identificăm gradul în care dorim să ne satisfacem această nevoie.
În dialogul cu clienții mei am descoperit că mulți nu reușesc să identifice care le sunt nevoile.
Unii oameni nu realizează că au nevoie de timp pentru familie și pentru prieteni ori că nu au timp pentru ei.
Alții nu își dau seama că au nevoie de încredere în ei și în cei din jur pentru a delega parte din putere.
Unii oameni nu conștientizează că sunt prinși într-un cerc al prezentului și nu reușesc să se auto-dezvolte și să-și dezvolte afacerea.
Ceea ce am constatat este că unii clienți nu reușesc să vadă ce câștigă ori ce pot pierde.
Trăiesc cu frica de a nu pierde controlul și nu se pot bucura de rezultate.
Se bucură de micile realizări care le dau satisfacția lucrului bine făcut și nu realizează că nu progresează.
Bucuria profitului material estompează nevoia de a dezvolta afacerea pe termen lung.
De unde vine acest comportament?
Din lipsa dialogului interior și din sentimentul că pot singuri și nu au nevoie de sprijin.
Din slaba distincție între ceea ce câștigă dacă asumă și fac și ce pierd dacă nu asumă și nu fac.
Din lipsa unei motivații interne ori motivări externe care poate produce dorința de a face.
Ce poate face o persoană care dorește rezolvarea nevoilor?
Să lucreze cu o listă a nevoilor și pe care să le prioritizeze.
Să identifice raportul între beneficii și pierderi în cazul inacțiunii.
Să stabilească dorința de a face și puterea materială de a investi pentru scop.
Ce instrumente poate folosi o persoană care dorește să iasă din cerc?
Apelul la mentor cu scopul de a analiza starea de fapt și rangul nevoilor.
Apelul la coach pentru a stabili care sunt resursele și strategia de lucru.
Apelul la sine pentru a stabili gradul de implicare pentru atingerea obiectivului.