Din postura de executive coach sunt interesat de problemele antreprenorilor și a angajaților.
Caut să înțeleg ce se întâmplă cu oamenii și ce-i afectează în performanță.
Caut să văd unde sunt sincopele de relaționare și mai ales cine și ce nu observă.
Caut să-i ajut pe oameni să găsească formula clară de a vedea realitatea și de a întrevedea viitorul.
Se vede că în America, peste 40% dintre angajați se gândesc să schimbe locul de muncă.
În România se pare că avem același procent de oameni care își vor părăsi angajatorii.
Atât în America cât și în România angajatorii sunt sub dubla presiune, supraviețuirea financiară a afacerii și retenția angajaților.
Se vede că pandemia de COVID 19 a produs efecte semnificative asupra tuturor dar mai ales asupra antreprenorilor.
Se întrevede că aproape nimic din ceea ce a fost nu va mai fi.
Se întrevede nevoia unei schimbări în relația dintre angajați și angajatori.
Întrevăd că angajatul nu va mai dori să fie condiționat și va dori mai mult decât îi poate oferi angajatorul.
Întrevăd că antreprenorul va obligat să-și schimbe modul de a lucra cu oamenii.
Sunt convins că va câștiga cel care știe să persuadeze cel mai bine.
Antreprenorul va trebui să-și recalibreze oferta dar și modul în care o descrie în cuvinte.
Strategia câștig-câștig s-ar putea să nu mai funcționeze și să fie necesar de vorbit de riscul pierdere-pierdere.
Va câștiga cel care înțelege mai bine și se face cel mai bine înțeles, adică cel care știe să se pună în bocancii celuilalt.
Mesajul antreprenorului trebuie să fie centrat pe viitor iar răspunsurile pe ascultare activă.
Angajatul crede că aude ceea ce angajatorul crede că spune.
Angajatorului trebuie să își amintească ceea ce a spus în trecut și ce ar fi vrut de fapt să spună.
Apoi trebuie să se gândească ce ar fi putut înțelege angajatul și cum s-a manifestat el sub influența celor spuse.
Dialogul va trebui refăcut nu doar pe ceea ce vrea fiecare ci mai mult pe ceea ce este necesar pentru fiecare.
Necesitatea fiecăruia nu poate fi ierarhizată pentru că acum relația de interdependență este clară.
Poate fi regândită formula prin care nevoia este exprimată, argumentată și negociată.
Ca la orice negociere cineva renunță la ceva pentru a primi altceva.
Ce poate oferi antreprenorul și poate fi exprimat clar și corect înțeles?
Perspectivele angajatului din perspectiva dezvoltării afacerii, adică elementele de profit ale angajatului.
Ce poate exprima angajatul?
Perspectiva dorinței de schimbare personală din perspectiva schimbării dorite și așteptate în mediului de lucru.
La ce ar ajuta un asemenea dialog?
În primul rând la faptul că ar aduce percepțiile la nivel descriptiv și cu înțeles comun.
În al doilea rând ar putea identifica schimbările dorite, posibile, utile, dar neexprimate.
În al treilea rând ar putea fi o formă de onestitate din partea amândurora.
Care sunt formele la care trebuie să lucreze cei interesați?
Angajatul este solicitat să aleagă între continuitate posibilă și flexibilitate incertă.
Angajatul va trebui să asume riscul ca schimbările să nu se producă în ritmul dorit.
Angajatorul va fi provocat să-și modifice stilul de lucru și să devină mai colaborativ.
Angajatorul va trebui să asume, pe termen mediu, dezvoltarea afacerii în afara zonei de confort.