Am fost întrebat, de către un client, cum conduce un general.
I-am spus că un general nu este special ci este un comandant care conduce oameni și gestionează resurse.
I-am spus că eu am condus „plimbându-mă” între birou și câmpul de instrucție/teatrul de operații.
Pe câmpul de instrucție/în teatrul de operații am vorbit cu oamenii și i-am încurajat.
Din birou am stabilit priorități și am delegat sarcini.
De fiecare dată și în fiecare loc am căutat să fiu transparent și onest.
Cel mai plăcut loc a fost câmpul de instrucție/teatrul de operații.
În câmp/teatru am avut ocazia să văd cu ochii mei viața soldatului.
Acolo am avut ocazia să vorbesc liber cu tinerii ofițeri și subofițeri și să le cresc încrederea că sunt ascultați și părerea lor contează.
Nu am stat mult în birou, dar acolo am discutat cu oamenii din echipă și le-am cerut să fiu informat cu ceea ce se întâmplă.
În birou le-am dat oamenilor puterea de a decide acolo unde nu era locul meu să decid.
În birou le-am insuflat oamenilor curajul de a asuma riscuri, mai puțin cele care puneau în pericol viața oamenilor.
Îmi amintesc de o experiență din Afganistan.
La ședințele de coordonare aveam în fața mea, așa cum eram obișnuiți în țară, comandanții de companie, iar lângă mine aveam șefii de birouri.
După primele două săptămâni, mergând cu soldații în misiuni, mi-am dat seama că trebuie să pun lângă mine comandanții de companie și în fața mea să fie șefii de birouri.
Am făcut asta pentru că mi-am dat seama că în teatrul de operații acei comandanți reprezentau ofițerii, subofițerii și soldații care își riscau viața în misiuni iar șefii de birouri erau cei care aveau datoria să facă tot ce era omenește posibil ca ei să-și îndeplinească misiunea în condiții de maximă eficiență și minim de risc.
Dacă ar fi să enunț o lecție învățată între soldați aș spune că: „Soldații/oamenii își îndeplinesc misiunea/sarcina cu responsabilitate doar dacă simt că cel care-i conduce știe când este timpul/momentul să fie între ei și când este timpul/momentul să-i sprijine lucrând în birou.