Am studiat un an în SUA și mi-am făcut o idee despre mentalul societății.
Sunt, de un an, la Iași, un mic antreprenor și mi-am creat o minimă opinie despre afaceri.
În America oamenii știu ce știu, știu ce nu știu și pentru ce nu știu cer ajutor.
În România oamenii știu destule, dar pentru ceea nu știu caută, creativ, să improvizeze.
Din experiența de militar știu că în armată oamenilor li se oferă cadrul educațional pentru a ști ceea ce trebuie.
În armată înveți să înveți, să gândești strategic, să vezi mediu de acțiune și să găsești soluții să-l controlezi.
În mediul de afaceri oamenii nu mai au timp de școli și cursuri, mulțumindu-se cu scurte etape de instruire.
Cred că e nevoie de investiție în dezvoltarea personală pentru a înțelege nevoia de învățarea continuă și a dezvolta gândirea critică.
Învățarea este dificilă la adulți pentru că nu mai au răbdare, au nevoie de experimentare și nu de teorie și pentru că vor să fie doar maeștrii nu și discipoli.
A face strategii și planuri trebuie să gândești sistemic, adică să vezi parte și întregul în relație.
Pentru a fi eficient trebuie să vezi vulnerabilitățile afacerii, amenințările mediului și probabilitatea manifestării riscurilor.
Pentru a face profit trebuie să vezi oportunitățile din crize și să acționezi cu curaj în mediul incert, vulnerabil, ambiguu și complex.
Asimilare cunoștințelor despre procese nu este îndeajuns pentru succes, pentru că afacerea nu înseamnă doar bani.
A conduce oameni, a relaționa contractual și mai ales a satisface cerințele și așteptările clienților este cea mai mare provocare.
Oamenii nu sunt nici buni și nici răi, sunt oameni și creează situații facile ori dificile din care trebuie să înveți să ieși recuperat, experimentat și rezilient.
Starea societății este una marcată de criză și pentru a gestiona eficient oamenii este nevoie de răspunsuri adaptate, de flexibilitate în decizii și mai ales de empatie în relație cu acești.
O să vă întrebați ce legătură este între titlul articolul și conținut.
Răspunsul este simplu.
Pentru abilități și competențe este nevoie de citit profund, de dialogat cu profesioniștii, de primit sfaturi și ajutor de la consilieri.
Pentru atitudinea în relația cu oamenii, cu provocările, dar mai ales cu propria persoană este nevoie de mentor ori coach.
Mentorul te va ajuta cu sfat în raport cu ceea ce știe.
Coach-ul te va asculta cu tact despre ceea ce știi dar nu conștientizezi că știi și te va ajuta să-ți construiești dezvoltarea în raport cu provocarea.